2015 Opnieuw naar Walt Disney World, Orlando Florida

25 mei 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hallo

familie en vrienden,

Zoals jullie nu al weten gaan we dit jaar, Mei 2015, (weer) op vakantie naar onze droomplek op aarde… Orlando, Florida, USA….

Heerlijk 3 weken genieten van prachtig warm weer en natuurlijk Walt Disney World…

Dit keer geen weblog van onze reis,

maar gewoon een verslag, per mail, in Words…

Iets wat ons uit eindelijk een mooi leesboek zal opleveren.

Het is wel de bedoeling om, net als bij ons weblog,  jullie (bijna) dagelijks op de hoogte te houden van onze avonturen. En ja, ook nu weer zullen we er wat foto’s bijplaatsen. Dus hou jullie mailbox in de gaten en geniet met ons mee.

Jaap en Marjan, Jetty, Rene en Diana

De beslissing

Het was de bedoeling om pas in 2016 naar Orlando te gaan.

Maar aangezien Mams in april 2014 gevallen is en nu nog steeds aan het revalideren is met die gebroken arm. Hebben Rene en ik besloten om te kijken of we toch niet in 2015 konden gaan. Jaap en Marjan, onze dierbare vrienden, hadden ondertussen ook wel oren naar onze vakantie. En na vele gespreken met Mams, Jaap en Marjan is uiteindelijk de beslissing gevallen.

We gaan en wel met z’n vijven!!!

Maar wanneer…

Wordt het weer April/Mei tijdens het Epcot Garden en Flower Festival

of in Oktober met onze trouwdag of misschien toch weer in November/December wanneer Disney in kerstsfeer is….

Het zijn allemaal mooie tijden.  Maar we hebben toch gekozen voor de maand Mei.

Ook deze keer hebben we de reis weer geboekt bij de website America Estate. We vliegen ditmaal met Icelandair, maar hebben wel gekozen voor onze “eigen” hotel/appartement ofwel we verblijven weer in het mooie Cyrpess Point Resort te Lake Buena Vista.

In Juli hebben we definitief geboekt.

De vliegtickets en de toegangspassen voor Walt Disney World en Universal Studio’s zijn betaald.

Dus het aftellen kan beginnen.

De Reis

We vertrekken op vrijdag 1 mei en komen pas weer terug, in Nederland,  op zondag 24 mei, 1ste Pinksterdag.

Ja wel mensen, jullie lezen het goed. We blijven lekker lang weg.

Onze reis zal er als volgt uitzien:

Zondag 1 mei        De heenreis:

Amsterdam, Nederland – Reykjavik, IJsland      Vluchtnr.FL501

Vertrek 14.00uur* – Aankomst 15.10uur*

Reykjavik, IJsland – Orlando, Florida                     Vluchtnr.FL689

Vertrek 17.10uur* - Aankomst 20.55uur*

Dit maal vliegen we niet op Orlando Internationaal,  maar op Orlando Sanford.

Dit is een kleiner vliegveld in de buurt van Orlando.

Hotel Cypress Point Resort, 8651 Treasure Cay Lane, Orlando, FL 32836, Verenigde Staten

Maandag 2 mei t/m vrijdag 22 mei

We hebben kaarten gekocht voor 10 dagen Walt Disney World en 3 dagen Universal Studio’s. Verder zijn er plannen om een bezoek te brengen aan het park “the Holyland Experiance”, lekker rondrijden in Florida om zo meer te zien van deze prachtige staat.

En natuurlijk gaan we shoppen… Hopelijk zal de Dollar koers iets gunstiger worden.

Want nu staat de koers op $ 1,19… Terwijl we in 2008 nog $ 1.59 en in 2009 nog $ 1.49 hadden. Ofwel we kregen voor onze euro meer dollars… Dat was pas lekker shoppen…

Zaterdag 23 mei, Onze laatste dag in Orlando… De terugreis:

Orlando, Florida – Reykjavik, IJsland                     Vluchtnr.FL688

Vertrek 19.00uur* - Aankomst 06.10uur*

Reykjavik, IJsland – Amsterdam, Nederland      Vluchtnr.FL500

Vertrek 07.40uur* - Aankomst 12.40uur*

Let op! De aankomst in Amsterdam is dus pas op

Zondag 24 mei om 12.40 uur

*De vermelde tijden zijn allen tijden ter plaatste…Dus niet de Nederlandse tijd.*

Het aftellen is begonnen.

December 2014…

Onze kerstvakantie stond in het teken van terugkijken, met onze films, van onze eerdere bezoeken aan Orlando. Het liefs natuurlijk met Jaap en Marjan. Dan kregen ze was alvast een idee van wat ze te wachten staat in mei.  We hebben heerlijk genoten en kunnen niet wachten tot we vertrekken.

1 januari 2015… vanaf vandaag is het nog precies 4 maanden tot ons vertrek.

Mams, René en ik tellen af met de komende verjaardagen…

We hebben tenslotte elke maand wel 1 of 2 verjaardagen met als laatste de vader van René, die is op 12 april jarig….

Na die verjaardag is het nog 18dagen en dan VLIEGEN we al….

De Laatste zaken regelen

De ESTA’s zijn nu voor iedereen aangevraagd en zowaar toegekend. Wat inhoud dat we allemaal Amerika in mogen. Voor onze auto hebben we een parkeerplek op Schiphol geboekt. Alwaar die veilig en bewaakt zal staan voor 3 weken.

Tevens hebben we voor deze vakantie een aparte email box aangemaakt, met de toepasselijke naam “Orlando2015”. Via deze mailbox zullen we vakantieverslagen mailen.

En mochten jullie ons iets willen laten weten dan kan dit ook via deze mailbox, “[email protected]”.

Zo houden we onze vakantie mail apart van onze gewone mailbox.

Vrijdag 1 Mei                                     De heenreis…

Al om 09.15 uur zijn we op pad naar Schiphol. We hebben al snel gevonden waar we de auto moeten afgeven op Schiphol. Eenmaal binnen halen de heren de koffers op, die gisteren al naar Schiphol zijn gebracht. Nog even een kop koffie met een broodje en in de rij bij de incheck balie van Icelandair. De balie gaat om 11.00 uur open en we staan als eerste in de rij.

Maar als je denkt dat we snel door de douane kunnen vergeet dat maar… we bleken een foutje te hebben gemaakt met de Esta van Marjan. We hadden 2 cijfers van haar paspoort nummer omgedraaid. Wat inhoud dat we een nieuwe Esta moesten aanvragen. En dat op Schiphol! Wat een drama om dat te moeten doen. De balie stuurde ons naar een zuil waar we de Esta kunnen aanvragen, maar na ruim een uur van proberen melden we ons weer bij de balie met met de mededeling dat de zuil niet werkt. We werden doorverwezen naar een medewerker van Schiphol die ons vertelde dat de zuilen problemen hebben. Uiteindelijk is er iemand van Schiphol naar ons toegekomen om ons te helpen. We konden in de aankomsthal bij LaPlace een computer gebruiken om een nieuwe Esta aan te vragen en de medewerker van Schiphol zou die dan uitprinten…

Eindelijk om 12.30 uur hadden we de nieuwe Esta en kon ook Marjan ingecheckt worden en mogen we door de douane. Dus op naar Orlando.

Snel nog even shoppen voor een nieuw geurtje en dan snel naar de gate en het vliegtuig in. De vlucht van Amsterdam naar IJsland was een rustige vlucht, al was het erg warm aan boord.

IJsland:

Het was er erg zonnig maar wel erg koud. Ja wel, koud. Voor de 2de vlucht diende we over het platvorm te lopen naar het vliegtuig. En dan met de trap op het vliegtuig in. Marjan kon de trap wel lopen, maar Jetty werd aan boord gebracht door de servicemedewerkers met een speciale traploopstoel, die met de trap op trokken. Ze werd netjes naar haar stoel gebracht. Op de luchthaven hadden we voor onderweg nog een broodje gekocht, want bij Icelandair dien je het eten aan boord te kopen. Jaap heeft een speciale hamburger… 3mini hamburgertje gekocht voor €10 en dacht hij kunnen we delen met elkaar. Toen de hamburgers werden gebracht zagen ze eruit als 3 Petit fourttjes. Hap slok hapjes weg. Niet te vreten…… gats.  Alleen je drankjes zitten bij je ticket inbegrepen.

Ook deze vlucht zit vol, wat het vliegtuig snel warm maakt. Maar ja, je moet er wat voor over hebben om op vakantie te gaan.

Orlando:

Na een redelijke rustige vlucht komen we aan in Orlando. Snel door de douane, koffers en auto halen en dan op pad naar ons hotel. In Orlando is het ondertussen 22.00 uur geweest. Maar in Amsterdam is het dan al 04.00 uur geweest. We zijn het een beetje zat.  Op weg met onze Toyota naar ons appartement onder weg een paar keer verkeert gereden op de toll weg waardoor we nog wat meer tijd nodig hadden. Om 23.30 uur komen we aan bij het apartement. Na het inchecken rijden Rene en Diana nog snel even naar de supermarkt om water, brood enzo… Zodat we morgenochtend lekker ontbijten. Maar nu snel naar bed. We zijn helemaal op… en versleten

Morgen is weer een nieuwe dag… even uit rusten van de reis…..

Zaterdag 2 Mei,                                                   Eend dagje rustig aan…

Na een korte nacht zijn we al vroeg wakker. Even met een bakkie koffie/thee bij komen en genieten van ons mooie appartement. Koffers uitpakken, broodje eten en dan aankleden. We gaan naar de Walmart om de overige boodschappen te halen en lekker te shoppen.

Voor het avondeten besluiten we te gaan naar Steak ’n Shake te gaan. Lekker!

Na het eten besluiten we nog even naar Old Town te gaan om naar de autoshow te gaan kijken. Het is hier gewoon genieten.

Om 22.00 uur zijn we terug in het appartement en gaan al snel onze bedden opzoeken. We zijn een beetje moe.. al snel slaapt iedereen…

Morgen is weer een nieuwe dag met nieuwe avonturen…

Zondag 3 Mei                                De eerste Disney…

Na een lekkere nachtrust en een goed ontbijtje besluiten we naar Down Town Disney te gaan. Jaap kan dan vast wennen aan al dat Disney om hem heen. Momenteel is men bezig om Down Town Disney op te knappen.. er komen grote parkeergarages en veel nieuwe winkels en restaurants…

Nadat we de auto in de parkeergarage te hebben geparkeerd, wandelen we rustig het Down Town gebied binnen. Rene en Diana zijn hier vorig jaar nog geweest, al was dat toen maar 3 dagen… Maar ze kijken hun ogen uit. Er is in een jaar al zoveel veranderd. Het deel wat nu af is ziet er dan ook prachtig uit. Er is een mooi nieuw restaurant geopend… “De Boathouse”… alles draait er om boten. Ze hebben er zelf een aantal prachtige oude boten in het water liggen…

Verder lopen we rustig winkeltje in winkeltje uit. De ene keer is het een winkel met snoepgoed of bakkerij en de andere keer is het een winkel met kerstartikelen of kleding…

In de snoepwinkel zwichten we voor al dat lekkers…

Na dit lekkers wandelen we verder en genieten volop… Al begint Jaap steeds meer op een “Grumpy” te lijken… Hij vind het Disney gehalte te hoog voor hem worden….

Maar ja, is hij vanbinnen gewoon een kleine “Dopey”… Al zal hij dat nooit toegeven.

Ook Rene heeft een nieuw “mutsje” gevonden. Het staat hem wel…

Na al dat winkelen heeft Jaap wel wat verdiend…

En wij, Marjan-Jetty-Diana en Rene,  hebben maar 1 lepeltje de man hiervan gehad…

De rest heeft hij alleen opgegeten… met als gevolg… Hij was een beetje misselijk… Raar he….

Voor de lego liefhebbers onder ons… Met veel geduld kan je dit maken…

Na een lange middag gaan we weer op “huis” aan, voor een rustige avond thuis…

Maandag 4 mei                                                  Nog een dagje rustig aan…

Na een goede nacht worden we allemaal laat in de ochtend wakker. Op ons gemak ontbijten en dan op pad. We willen naar de fleamarket gaan. Voor nog wat parfums aan te schaffen.. een mens kan nooit genoeg parfums hebben…

Als we komen bij de fleamarket blijkt dat ze nog niet open zijn. Maakt niet uit dan gaan we eerst nog even naar de Wallmart. Lekker winkelen…

Na de Wallmart rijden we terug naar de fleamarket en wandelen ook hier op ons gemak rond. Al snel hebben we de parfum verkoop gevonden en Rene en Diana vinden als snel hun geurtjes. Weer een geslaagde inkoop.

Op de terugweg naar het appartement stoppen we nog even bij een outletcentrum. En brengen een bezoek aan de winkels van Disney, Tommy Hilfiger en de nieuwe winkel van “Lindt”. Jammie de heerlijke chocolade van Lindt… al snel besluiten we om een zak met, schrik niet, 75 kogels mee te nemen. We mogen zelf de smaken uitzoeken. Jaap en Diana kiezen samen de smaken uit… Voldaan gaan we weer op “huis”aan.

Voor de avond is besloten om “thuis” gewoon lekker Pizza en kippenpootjes te eten… en daarna lui onderuit op de bank te gaan.

Tenslotte morgen is weer een nieuwe dag.

Dinsdag 5 mei                            Ons eerst Pretpark…

Vandaag staat ons eerste pretpark op het programma. We gaan naar of Universal Studio of Universal Islands of Aventure… Na een korte rit over de Internationale Drive komen we bij het parkcomplex aan. Al gauw hebben we de toegang tot de parkeerterreinen gevonden, parkeergeld betaald. Om vervolgens te laat de blauwe lijn te zien voor de invalideparkeervakken. Want inhield dat we het terrein we af moesten rijden om weer via de toegangspoorten ons weer te melden. Men maakte er geen probleem van, we mogen zo weer doorrijden om dit keer wel snel de blauwe lijn te volgen. Uiteindelijk konden we parkeren bijna bij de voordeur.

Op ons gemak wandelen we naar de ingang van de parken. We kiezen vandaag voor het park Islands of Aventure. Na de entree kom je in een straatje met allerlei winkeltjes…

Waaronder natuurlijk een Kerstwinkel. In dit park staat de kerstwinkel in het teken van de “GRINCH”…

maar je kan er ook artikelen van Bijvoorbeeld “Betty Boop”, enz…

Op ons dooie gemakkie wandelen we door het park…

Halverwege het park komen we

“the Wizarding world of Harry Potter”tegen.

We moeten zeggen dat het er erg mooi uitziet. Je waant je echt in de films van Harry Potter…

Rene en Jaap besluiten om samen in de attractie “Harry
Potter and the Forbidden Journey”te gaan.

De dames blijven buiten wachten en genieten van alles wat je kan zien…

Na een klein uurtje komen de heren terug en zijn vol lof over de attractie. Zeker voor herhaling vatbaar. Ondertussen is het al ruim 5 uur geworden en besluiten we langzaam richting uitgang te gaan. Dit park sluit vandaag om 19.00 uur.

Op weg naar de uitgang komen we langs “Jurassic Park”.

De heren willen nog even in de waterattractie “Jurassic Park River Adventure”. Zo een rit waar je kledder nat van wordt… maar het deze temperatuur is dat geen probleem…

Eerst zijn de heren er met Diana in geweest en daarna met Marjan..

De heren genoten. Na deze attractie wandelen we door richting uitgang. Moe maar erg voldaan gaan we op “huis” aan.

Vanavond eten we makkelijk, lekker een boterham met gebakken ei.  En daarna weer lekker lui op de bank… Morgen is weer een nieuwe dag met nieuwe avonturen..

Woensdag 6 mei

Vanmorgen weer bijtijds opgestaan. Het weer is heerlijk warm en zonnig ondanks de weerman die voorspeld had dat er storm en regen onderweg was.

De reis gaat vandaag naar de tempel van de kerk van Jaap en Marjan. Zij wilde ons laten zien hoe mooi die was. Het gebouw dat is opgetrokken van witte steensteen met lange gotische glas en lood ramen zag er spectaculair uit met mooie tuinen en fonteinen. Het gebouw is geopend in 1994.

Vriendelijke mensen hebben ons nog wat verteld over het gebouw.

Na het bezoek zijn we doorgereisd naar Mount Dora een typisch oud stadje met leuke art winkeltjes en eetgelegenheden. We waren er heengegaan om een high tea te hebben. Ergo de zaak was gesloten vanwege de aanleg van een nieuw trottoir, dus moesten we een nieuw alternatief zoeken. We vonden een frans restaurantje wat gezellig tussen de bomen met voor schaduw en hebben daar verrukkelijk gegeten. Op de weg naar de auto kregen we toch nog enkele druppels op de warme hoofden. Lekkkkeeer afgekoeld.

We zijn vandaar naar huis gereden en hebben onderweg nog effe voor de warme maaltijd geshopt. Thuis gekomen zijner lekker het zwembad ingedoken en hebben ook nog even in het bubbelbad gezeten. Wat hadden we het toch ellendig he  J  Wel te rusten tot de volgende dag. Dag vissen dag vogels tot morgen Pipo.

Vandaag vroeg naar bed, want morgen loopt de wekker af. We gaan naar eerst Disney park. Namelijk “Animal Kingdom”.

Donderdag 7 mei                      Onze eerst dag in een Disney park…

Vandaag stond het eerst Disney park op de planning. De keuze is gevallen op het mooie ANIMAL KINGDOM, Disney’s dierenpark. Een goede reden om de wekker te zetten. Deze liep dan ook al om 07.00 uur af. En volgens de planning parkeerde we de auto netjes om 09.00 uur bij het park.

De dames Marjan en Diana hebben besloten om deze vakantie met zoveel mogelijk Disney figuren op de foto te gaan. En nog voor de toegang van Animal Kingdom komen we de eerst Disney figuren tegen… Wel Chip and Dale.

Geheel op ons gemak wandelen we door het park op weg naar de eerste show van de dag. festival of the Lion King… We komen langs de boom des levens, het symbool van het park.

De volgende Disney figuur die we tegenkomen is miss Daisy Duck.. dus hap in de rij voor een foto met miss Daisy…

De heren nemen even plaats op een bankje. Iets wat ze vandaag waarschijnlijk vaak zullen doen, als de dames in de rij staan voor foto’s…

En dan op naar de show over de Lion King… We halen de show van 11.00 uur. De show duurt ongeveer 30 minuten en verteld het verhaal van de Lion King. Met veel dans en muziek.

Iedereen geniet volop van de show. Na de show wandelen we door naar de Kilimanjaro Safari. De wachttijd voor de safari is 40 mintuten, maar dat maakt ons niet uit. We staan in de schaduw, iets wat wel nodig is… Want ook vandaag is het weer zonnig en warm.. Het is z’n 89 Fahrenheit ofwel z’n 31 graden met heel weinig wind… Eindelijk zijn we aan de beurt en kunnen genieten van de rit.

De rit duurt ongeveer 30 minuten en je moet soms goed kijken, want met deze warmte willen de dieren zich nog wel eens een beetje verstoppen. Zoals deze Chita.

Na de safari nemen we het wildernis trail en komen nog meer dieren tegen… Het is net lunchtijd bij de zilver rug Gorilla’s…

Zelf gaan we ook maar eens aan de lunch denken. Jaap, Marjan en Jetty hebben trek in IJS.. Rene en Diana gaan op zoek naar broodjes of zo… Uiteindelijk is het een broodje met gehaktballen en een pizza geworden… Na de lunch gaan we op pad naar de Show van NEMO, maar eerst komen we weer Disney figuren tegen… Nu zijn het King Louie en Baloe uit Jungle Book… Dit keer gaan zelfs Jaap en Jetty mee op de foto… terwijl Rene alles filmt… Baloe komt Jaap een handje helpen met Jetty. Hij geeft Jetty een hand en trekt haar mee…

Na deze korte stop komen we de attractie de achtbaan “Mount Everest”. De heren parkeren  dames aan de zijkant en rennen de attractie in… Wanneer ze er weer uitkomen is Jaap een beetje bleek rond zijn neus… De rit was ruiger dan hij gedacht had, al heeft hij er wel van genoten. Snel wandelen we door naar de show van NEMO. We halen nog net de show van 16.00 uur. We ploffen binnen in het theater neer op de banken, even 45 minuten rustig zitten en genieten...

Na de show vinden we het mooi geweest en gaan richting de auto. Erg moe maar zeer voldaan.

Na een paar uurtje gerust te hebben besluiten we voor het Diner naar het restaurant “Black Angus” te gaan. Alwaar je heerlijke spare ribs en steaks kan eten…

Na het diner gaan Jaap en Rene nog even lekker zwemmen en bubbelen, ook al is het laat in de avond.

Morgen is het uitslapen en dan zien we wel wat we gaan doen… Maar het zal opnieuw genieten worden…

Vrijdag 8 mei                                                                   Nog lekker rustig aan doen…

Daar Jaap veel last heeft van zijn rug doen we het vandaag nog lekker rustig aan. Na het ontbijt zijn we naar de Outlet shops gereden om op ons gemak te shoppen. En moet zeggen dat is ons ook aardig gelukt. De eerst winkel was de Disney outlet, alwaar Diana verschillende dingen heeft gekocht. Zoals een mooie tas, een horloge, natuurlijk kerstornamenten, enz..  De heren hebben hun slag geslagen in de winkels van Van Heulen en Nautica, terwijl de dames goed terecht konden in de winkel van Dressbarn .  De lunch was een heerlijk bordje chinees en voordat we terug liepen naar de auto hebben we nog genoten van een overheerlijk ijsje van Giovani. Een Belgisch chocolade merk.

Na het diner besloot Jaap om thuis te blijven, hopende dat als hij goed rusten zou en morgen minder last van zijn rug zou hebben. Maar de rest heeft zich opgemaakt voor een avondje in het Magic Kingdom.

Jawel, een Disneypark. Al waar we genoten hebben van de, geheel vernieuwde, avondparade en het vuurwerk.

Zaterdag 9 mei                                                                            Nog een beetje shoppen…

Na een goede nachtrust is Jaap een eind opgeknapt. Hij heeft minder last van zijn rug. Maar ook vandaag doen we het nog even rustig aan. Daar voor morgen een drukke dag op het programma staat.

Na een rustig ontbijt rijden we eerst richting het tankstation om even te tanken. Want ja, wie veel auto rijd moet ook geregeld tanken. We betalen voor een volle tank z’n $ 36,00. Wat natuurlijk een koopje is. Maar goed met een volle tank kunnen we weer op weg.  Rene had op internet een leuk zaakje gevonden… “The showcase of Citrus” een winkel/boerderij geheel in het teken van sinaasappel enz… Het zou op nog geen 30 minuten van het hotel moeten liggen. Het zag er op internet erg leuk uit, maar in werkelijkheid blijkt het een winkeltje langs de weg te zijn met daarachter de boomgaarde, vol citrus bomen. Best leuk, je kan er zelf je sinaasappels en limoenen plukken. We genieten er nog even van een yoghurt ijsje met bevroren sinaasappelsap. Ook hier is het kleinste model nog te groot voor ons. En hebben we dus moeite om het op te krijgen.

Na deze stop rijden we terug naar Kissimee om nog even te stoppen bij de hobbywinkel Jo-Ann. Marjan slaag voor Spelbinders voor haar hobby en Diana vind allerlei Disney artikelen voor haar scrapboeken.

Rond de klok van 15.30 uur komen we alweer aan bij het appartement. Voor het diner staat heerlijk gebakken aardappels met kip en sla op het menu. En voor de avond doen we rustig aan ofwel we liggen lui onderuit op de bank. Want morgen is het MOEDERDAG en staat een bezoek aan Disney’s EPCOT park op het programma. Dat wordt een drukke dag.

Zondag 10 mei                                                                Het is MOEDERDAG…

We gaan naar EPCOT…

Na lekker uitgeslapen te hebben gaan we rond de klok van 11.00 uur op weg naar Disney’s EPCOT park. Dit park bestaat uit 2 delen. In het ene deel vind je veel over technologie en zo en het andere deel bestaat uit verschillende landen die zich presenteren. Tevens staat het park tot 17 mei in het teken van het “Garden and Flower festival” ofwel door het park heen staan er allerlei Disney figuren uitgevoerd in planten. Een prachtig gezicht. We moeten voor vandaag veel drinken meenemen, omdat het ruim 34 graden zal worden… met heel veel ZON!

Voor MOEDERDAG hebben de dames Jetty en Marjan elk een prachtige Disney pin gekregen, de speciale “Mothersday 2015”pin.  Het was al druk bij het park als we aankomen. Dus even zoeken voor een parkeerplekje, maar we mogen met onze invalideparkeerkaart uit Nederland gelukkig parkeren in de voorste rijen van het parkeerterrein.

We zijn snel door de tascontrole en dan op naar de toegang. Alwaar het toegangskaartje van Jetty het weer niet deed.  Je dient je kaartje voor een oog te houden zodat het gelezen kan worden, als de cirkel dan groen wordt moet je nog je vingerafdruk nog gelezen worden. Want je kaartje is gekoppeld aan de vingerafdruk. Opnieuw moet er een ander personeelslid van Disney komen om Jetty’s kaartje na te kijken. We hadden ook al problemen bij de toegang van Magic Kingdom. Men heeft daar toen een foto van Jetty genomen en die gekoppeld aan haar kaartje. Men kan nu het kaartje lezen en haar foto zien. Uitindelijk mag ook Jetty naar binnen… Hopelijk is dit de laatste keer, al  zijn we bang dat we dit bij alle parken gaan krijgen.. We wachten het af…

Maar nu kunnen we geniet van Epcot.

De figuren Goofy, Pluto en Daisy Duck verwelkomen ons.. met op de achtergrond de Bol van Epcot…

De eerste attractie die we tegenkomen en ingaan is dan ook de Bol.  In deze attractie verteld men het verhaal van de communicatie. Van het spijkerschrift en muurschilderingen tot aan de communicatie met de space shuttle.

Aan het begin van de attractie nemen ze je foto, iets wat Jetty en Diana niet op tijd in de gaten hadden. Met als gevolg de heerlijke blikken op hun gezicht. Tevens mag je aan het eind van de attractie een paar vragen invullen over hoe je de toekomst ziet.. Met als gevolg deze foto…

Ook van de heren is er z’n foto. Alleen hebben ze die geheim gehouden… Jammer he….

Al wandelend door park, op weg naar de volgende attractie, komen we nog meer mooie tuinen tegen.

Soms rust Jaap even uit tegen een muurtje… Jaap heeft vandaag veel bekijks met zijn t-shirt. Het t-shirt heeft de mooi tekst:

“I don ’t need GOOGLE, my wife knowes everything…”

Iedereen die het t-shirt goed kan lezen begint heel hard te lachen en wil van hem weten waar hij die gekocht heeft…

Na verschillende attractie wandelen we richting de mooie vlinder tuin. Het lukt zelf om een vlinder te laten zitten op de hand van Jetty.

Na verschillende attractie wandelen we de brug over naar het 2de gedeelte van het park. We komen nu in het gedeelte van de Landen… Het eerste land dat we tegenkomen is Canada, gevolgd door Engeland, Frankrijk, Marokko, Japan en als laatste voor vandaag bezoeken we Amerika.

In Engeland gaan we nog even op de foto met Winnie the Pooh en Tijgertje… Voordat we genieten van een muziek optreden. Engelse muziek uit de jaren 60.

In Frankrijk nog even op de foto met Belle en het Beest…

In Japan vindt Jaap een mooi cadeau voor Marjan. Een echte KIMONO… Al is het moeilijk kiezen.. er zijn zoveel mooie… maar uiteindelijk heeft ze een keuze kunnen maken. En wat staat hij haar mooi…

In Amerika genieten we van een optreden van de “Little River Band”. Een band uit de jaren 60. Na dit optreden is het alweer 20.30 uur geworden. Langzaam wandelen we terug richting de uitgang en onderweg zien we nog het vuurwerk..

Mickey en Minnie groeten ons nog een fijne avond toe…

Moe en zeer voldaan komen we bij de auto aan… en dan op naar huis en ons bed… morgen mogen we weer uitslapen… wat ook wel nodig is na deze dag.

Maandag 11 mei

Na een rustige ochtend rijden we naar Florida Mall. Ja wel, we gaan weer shoppen… Nou ja, shoppen. Het is meer winkels kijken en hopen dat we iets vinden. Diana vind uiteindelijk een mooi hoesje voor haar telefoon en een paar nieuwe FitFlop slippers…

Rene gaat nog even met een lekkernij op de foto.. Alleen is deze niet op te eten… Jammer…De avond brengen we thuis door. De jongens hebben wat baantjes getrokken en hebben de rest van de tijd heerlijk in het bubbelbad gezeten We gaan morgen naar Disney’s Hollywood Studios ..…

Dat belooft weer een mooie drukke dag te worden…

Dinsdag 12 mei                         Disney’s Hollywood Studios

Ook voor vandaag staat het weer in het teken van heel veel zon en hoge temperaturen. Ofwel men verwacht dat het weer z’n 33 graden gaat worden. Iets waar we goed rekening mee dienen te houden, dus veel zonnebrand smeren en veel water drinken.

Vandaag staan de Disney’s Hollywood Studios op het programma. Een pretpark geheel in het teken van de film. We zijn er al rond de klok van 10.00 uur.

Jetty, Diana en René zijn al eerder in Orlando en de Disney pretparken geweest. En wel in 2008 en 2009. Maar zien nu dat er veel veranderd is bij Disney. Zo dienen we nu gewoon in de rij te staan bij een attractie, terwijl we de vorig keren via de rolstoelingang bij een attractie naar binnen gingen. En dan vaak geen wachttijden hadden. Maar Disney heeft nu veel ingezet op hun FastPass kaartjes, waarmee je op een bepaalde tijd via een aparte ingang de attractie in kan. Alleen die kaartjes zijn vaak al vroeg in de ochtend op. Wat inhoud dat je dan vaak in de gewone wachtrij moet staan. Voor sommige attracties kan de wachttijd dan wel eens oplopen tot meer dan 65 minuten. Tevens zijn er een aantal attracties en shows/parades niet mee. Zoals de achter de schermen treinritje en de middagparade. Ook is de hoed van Mickey de tovenaar er niet meer. Dit is jarenlang het symbool van het park geweest.

Rene en Diana hebben gisteravond over de plattegrond van het park gehangen om de beste route door het park uit te stippelen. Ze willen Jaap en Marjan zoveel mogelijk laten zien. We hebben vandaag alle tijd, want als Jaap het volhoud kunnen we blijven tot het park sluit om 21.00 uur. En misschien nog wel afsluiten met de Fantasmic show.

Via de winkeltjes wandelen we naar de eerste attractie toe. Al vinden de dames Marjan en Diana in een van de winkels een prachtig jasje/vest. Diana had dit al gezien in een winkel op Down Town Disney, maar toen hadden ze haar maat niet.  Al snel is de eerste aankoop van de dag gedaan.

De eerste attractie van de dag is de Hollywood movie ride. Een rit langs verschillende film decors. Daarna wandelen we door naar de 3D show van de Muppets en de Sing-a-long show van Frozen. Daarna wil Jaap op de foto met de sterren van Cars. Het blijft een jongentje dat gek is op autootjes… En dan is het tijd voor een kleine stop. Even iets eten en drinken…

Dan snel opschieten dan halen we nog de auto stunt show… Ook hier genieten de heren het meest…

Met de wachttijden valt het vandaag mee. We kunnen bijna overal zo doorlopen. Behalve bij de attractie van Toy Story… daar staat een rij van meer dan 65 minuten. Rene stelt voor om vanavond te kijken of de rij dan wat korter is…

Jaap heeft nog even genoten van een tekenles. Hoe teken ik een Disney figuur.

Al met al lukt het ons om de meeste attracties te doen voordat we neerploffen op een bankje onder een parasol. Tijd voor het diner. Vandaag kiezen we voor frietjes, coleslaw, bruine bonen met een turkey leg (een pittige kalkoenpoot) en als toetje een overheerlijke ijsje.

Tijdens het eten overleggen we of we blijven voor de Fantasmic show. Jaap geeft aan dat hij het nog wel red, dus besluiten we om te blijven. Na het eten gaat Rene met Marjan en Jaap naar de Toy Story attractie, terwijl Diana met Jetty nog even gaat winkelen.

Steeds meer krijgen Diana en Jetty het idee dat er vanavond geen Fantasmic show zal zijn. Daar er af en toe een paar regen druppels naar beneden komen. Nou is dat niet zo erg, maar wel al dat gedonder en gebliksem… En er komt toch een redelijke zwarte lucht aan. De medewerkers van Disney die bij de ingang van de show staan geven aan dat men nog niet weet of de show doorgaat.  Normaal gaan de tribunes voor de show open om 19.30 uur, maar om 20.30 uur zijn ze nog niet open.

Rene, Jaap en Marjan zijn pas om 20.45 uur terug bij Diana en Jetty. En op dat moment heeft men net besloten om de Fantasmic show door te laten gaan.

Maar wij besluiten om verstek te laten gaan bij de show. Daar Jetty en Jaap het gehad hebben. Ze zijn moe. Dus op naar huis en ons bed.

Want morgen staat er ook weer een drukke dag op het programma. Dan gaan we naar Disney’s Magic Kingdom… Al hoeven we daar niet vroeg te zijn. Het park sluit pas om 23.00 uur. Dus als we er rond 13.00 uur zijn is het vroeg genoeg.

Woensdag 13 mei                               Disney’s Magic Kingdom…

Ook deze dag is het redelijk vroeg op… Op de planning staat een bezoek aan Disney’s Magic Kingdom.

Rond de klok van 13.00 uur komen we op het parkeerterrein van het park aan en na het parkeren van de auto gaan we verder per boot naar de ingang van het park… Zoals bij elk Disney park hebben Jetty en Diana weer problemen met hun toegangskaartje. De medewerker van Disney meld hun dat het niet aan het kaartje ligt, maar aan hun vinger. Want ja, je kaartje staat hier gekoppeld aan je vingerafdruk. Na het afvegen van onze wijsvinger en het nogmaals proberen lukte het nu wel. Dus onthouden voor het volgende park.

Eenmaal binnen gaan we eerst langs de informatiebalie om onze buttons te halen. Voor Jaap en Marjan een button met de opdruk “first visit” en voor de rest een button met de tekst “3th visit”.

Op ons gemak wandelen we door mainstraat, de hoofdstaat van het park. Halverwege de straat blijven we in de schaduw staat, over minder dan 15 minuten, begint de middagparade al. Disney heeft de parade geheel vernieuwd. Het is een prachtige parade met alle nieuwe Disney sterren. Zoals Brave, Frozen, Tinkerbell…

Het park is tot 23.00 vanavond open, dus kunnen we lang genieten van het park. We komen dan ook toe aan een groot aantal attracties. Alleen laat Jaap het afweten als we in “A small World” willen gaan. Hij heeft geen zin om het liedje van deze attractie in zijn hoofd te blijven zitten…

Rond de klok van 20.00 uur hebben we het eigenlijk wel een beetje gehad en maken ons op om richting huis te gaan.

Het enige wat we nog niet gezien hebben zijn de allernieuwste attracties. Die bewaren we voor volgende week. De heren vragen of ze toch nog even in Splash mounten mogen, terwijl wij- de dames- kunnen genieten van de verlichte avondparade… Wij dames hebben er geen problemen mee. Voor deze attractie heeft vandaag gemiddeld een wachtrij gestaan van meer dan 70 minuten en de heren hopen dat die nu weg is… ze konden bijna meteen doorlopen zonder oponthoud….heerlijk

De dames worden op een mooi plekje gezet om de parade te kunnen zien. We verwachten dat de heren pas over een uur terug zullen zijn, maar ze hadden gelijk. Er was geen wachtrij meer. De heren zijn dus al terug voordat de parade begint.

Samen genieten we van de parade en het vuurwerk dat erna komt.

Uiteindelijk lopen we pas om 23.00 uur het park uit… Geheel uitgeput… maar super voldaan. Zelfs Jaap ( anti Disney ) heeft ervan genoten. Diep in zijn hart houdt hij toch wel van Mickey hoor!

Voor morgen staat er nog niets op de planning… We kunnen dus uitslapen en bijkomen…

Donderdag 14 mei                               Dagje rustig aan doen…

Na 2 drukke dagen doen we het vandaag wat rustiger aan.

Om even bij te komen…

Jaap en Marjan gaan een bezoek brengen aan hun Kerk, terwijl Jetty-Diana en Rene boodschappen gaan doen.

De rest van de dag brengen we thuis door lekker lui op de bank of dobberend in het zwembaden het bubbelen in bubbelbad.

Vrijdag 15 mei                           Universal Studio’s

Vandaag staan we weer vroeg op. Het pretpark Universal Studio’s is vandaag geopend van 09.00 tot 18.00 uur. En we willen zoveel mogelijk van het park zien.

Het lukt nog net niet om al om 09.00 uur er binnen te lopen, maar voor 10.00 uur zijn we er. En kan de lol beginnen. De eerste attractie die we doen is de 4D Shrek attractie. We moeten zeggen: hij is goed…wiebelende stoelen met wind en waterdamp.

Ondanks de warmte genieten we van het park. We doen de ene attractie na de andere attractie. We hebben geen wachttijden, maar het park is dan ook niet zo druk als de Disney parken.

Na de lunch nemen we plaats langs de route van de parade… Ons benieuwen of deze parade net zo goed zal zijn als in Disney… Helaas we komen er bekaaid van af… De parade is al na 10 minuten afgelopen. Het waren misschien 8 paradewagens… Op zich was de parade leuk, maar we missen veel figuren waar dit park bekend om staat.

Na deze teleurstelling wandelen we richting het deel van het park waar weer een deel Harry Potter te vinden is… Als eerste komen we het treinstation “Kings Cross” tegen. We zien door de ramen van de trein het landschap uit de Potter films met de vliegende auto en de vliegende draken. Hier kan je een treinritje maken tussen de 2 parken , maar alleen als je een 2 parkentoegangskaartje heb. En die hebben we… Maar de trein laten we nog even wachten tot straks…

Eerst gaan we in “Londen” door de muur van perron 9 ¾ naar het straatje waar Harry Potter in de eerste film zijn spullen koopt voor school. Het ziet er weer schitterend uit. Precies zoals in de film. Geheel met het Engelse weer. Ja wel, mensen daar bedoelen we mee de regen. Net als we door de muur gaan begint het licht te regenen terwijl de zon nog volop schijnt.

Bij de bank kunnen we ons geld omwisselen voor Harry Potter geld.

Nadat we hier alles gezien hebben maken we ons op voor een treinritje. We nemen gelijk maar een retourtje.. Het is een ritje van ongeveer 10 minuten tussen de parken, maar als je uit het raam kijken dan zie je beelden uit de filmen…
Het is net als of je in de film met de trein meerijd.

Na Harry Potter wandelen we verder door het park en pakken de laatste dierenshow mee. Voordat we naar huis gaan willen de heren nog even in de attractie van E.T. phone home

En daarna is het op naar huis…

Zaterdag 16 mei                                                             Een dagje hotels kijken…

We doen vandaag een beetje rustig aan, daar Diana erg verkouden is geworden. En er dus flink op los snottert en hoest..  Maar hier hebben ze daar goede hoestsiroop en neusspray voor… Dus we hebben even een voorraadje ingeslagen bij de drogist…

Toch willen we iets doen en besluiten daarom hotels te gaan bekijken. We bedoelen dan wel Disney hotels bekijken. De hotels van Disney hebben hier allemaal een thema. Het Disney gehalte is wel erg erg hoog hoor, vindt Jaap J

We beginnen bij het nieuwste hotel “the art of animatie resort”… Een prachtig resort in het teken van Nemo, de Lion King, de kleine Zeemeermin, Cars… Na de tuinen bekeken te hebben gaan we hier ook maar even lunchen en rusten gelijk even uit. Want het is weer extreem heet buiten…

De volgende hotels die we bekijken zijn het Animal Kingdom Lodge en de hotels die aan de monorail ( hoog boven de grond liggen met een ruim zicht op de parken ). Zoals de Grand Floridian.

Rond de klok van 19.00 uur rijden we weer op huis en besluiten bij “Denny’s” te gaan eten met een ‘doggy bag voor Jaap”).

Als we thuis komen dan gaan de heren nog even zwemmen en bubbelen. Al is Rene daar uiteindelijk niet erg blij mee. De muggen hebben hem massaal opgezocht en geprikt….het ook zo’n lekker ding vinden de muggen. Alleen zijn eega had medelijden met hem.

Opnieuw hebben we weer een mooie dag gehad. Voor morgen staat weer een bezoek aan Disney’s Epcot op het programma…

Zondag 17 mei                                                    Disney’s Epcot…

We staan redelijk vroeg op vandaag. We gaan nogmaals naar Disney’s Epcot park.

Rond de klok van 12.00 uur lopen we park binnen. Ook vandaag is het weer heet en schijnt de zon volop.

Ook nu weer genieten we van alle attracties. Wanneer de heren in de attractie “Testtrack” gaan, willen de vrouwen op de foto met een aantal Disney figuren. Wij, de dames, hebben dan ook heerlijk geknuffeld en gelachen met Mickey, Goofy en Minnie…

Na de verschillende attracties wandelen we weer naar het tweede gedeelte van het park. Ditmaal bezoeken we de landen Mexico, Noorwegen, Italië, Duitsland om vervolgens weer bij Amerika op een bankje neer te ploffen en van de muziek te genieten.

Dit weekend treed Hermans Hermits met Peter Noome op. Iedereen geniet van het optreden en de muziek van de jaren 60. En lekker mee swingen op de muziek. Oude tijden herleven weer even.

Na het optreden zoeken we een goed plaatsje uit voor het vuurwerk. Ditmaal willen we het goed zien… We vinden een plekkie langs het water in Italië. Van hier kunnen we zelfs het laatste optreden van Hermans Hermits zien… en geniet opnieuw van de show..

Na het vuurwerk wandelen we terug naar de auto en gaan op huis aan. Er komt weer een eind aan een mooie, warme dag.

En morgen?

Morgen slapen we eerst uit en dan zien we wel verder.

De laatste week van onze vakantie is alweer begonnen… Nog even en we gaan alweer onze koffers inpakken…

Maandag 18 mei              Rustig aan doen en Magic Kingdom

Na een aantal drukke dagen besluiten de oudjes, Jaap, Marjan en Jetty,  ( maar ook de jonkie hadden het nodig hooooor…)het vandaag rustig aan te doen.    Even bijkomen, want er staan nog een paar drukke dagen op de planning. Alvorens we weer gaan inpakken en terug te vliegen naar huis. Ze blijven lekker in het appartement en komen bij.

Rene en Diana besluiten om er vandaag samen op uit te trekken. Ze gaan naar Disney’s Magic Kingdom om de nieuwe attracties te bekijken. Disney heeft de afgelopen jaren het gedeelte van het park genaamd “Fantasy land” verbouwd en vernieuw. Zo zijn de huizen van Mickey en Minnie Mouse verdwenen en daarvoor in de plaats zijn de kastelen van Belle en Ariel gekomen. Ook is er een nieuwe attractie van Sneeuwwitje en de 7 dwergen gekomen. Een achtbaantje in de stijl van de mijnwagentjes… ofwel ga zitten in een mijnwagentje en rij met een grote snelheid richting de mijn waar de dwergen edelstenen aan het zoeken zijn. Ze hebben er 60 minuten voor in de rij gestaan. En dat voor een ritje van nog maar 7 minuten. Maar ze moeten zeggen….

HIJ IS WEL GAAF !!!! En zeker de moeite waard geweest.

Verder zijn Rene en Diana veel met de figuren op de foto geweest. Zo kwamen ze Goofy, Donald, Minnie, Katrien en niet te vergeten Tinkerbell tegen… de prinsessen Anna, Elsa, Rapunzel hebben ze voorbij laten gaan.   De wachtrij van ruim een uur vonden ze te lang.

Ze hebben wel een uur in de rij gestaan voor de attractie “Peter Pan”, maar ja die wachtrij was leuk. Tijdens het wachten liep je door het huis van Wendy in Londen. Dus je had er geen erg in dat het een uur duurde…Bij de attractie Mickey’s Philhar Magic konden ze zo door lopen. Dit is een leuke 4D film over Donald die de toverhoed van Mickey opzet en allerlei avonturen beleeft. Uiteindelijk moet Mickey hem redden.

Na dit alles is het al donker en bijna tijd voor de avondparade. Rene en Diana besluiten om die te zien met een ijsje in de hand. Dus op naar Mainstreet en de ijssalon van Edy’s voor een heerlijk ijsje. Rene neemt een aardbei/vanille ijsje en Diana ziet dat ze een “Mickey’s Kitchen Sink” hebben en valt daar voor. Dit is een ijsje met gewoon 2 bolletjes, wat slagroom en een beetje saus.. Alleen wordt hij niet geserveerd in een bakje of zo, maar in een bak die er uit ziet als de broek van Mickey in de vorm van een gootsteen… Het was een groot, maar overheerlijk ijsje… Eigenlijk iets te groot. Je kon er makkelijke met 2 of 3 personen van eten…

Bij thuiskomst blijken de ouderen lekker te zijn bijgekomen en ook dat ze uit eten zijn geweest. Ze hebben op hun gemak gewandeld naar “Denny’s” voor hun avondmaal. Ach ja, dan hebben ze gelijk weer wat aan hun conditie gedaan.

Na nog even te hebben bijgepraat besluiten we allemaal richting ons bedje te gaan. Daar het toch al weer 23.30 uur is geworden. Morgen is weer een nieuwe dag vol avonturen…

Dinsdag 19 mei                                                   Voor de laatste keer naar Disney…

Vandaag kunnen we voor de laatste keer naar een Disney park.

Jaap wil graag nog even naar Disney’s Epcot, daar hij van de week een heerlijke aftershave heeft geroken in het land Noorwegen. Hij heeft toch maar besloten dat hij die graag wenst te kopen. Maar de rest wil graag naar Disney’s Magic Kingdom. Gelukkig hebben we hopper kaarten en mogen we naar meer dan 1 park op een dag. Dus eerst naar Epcot en dan naar Magic Kingdom.

We parkeren de auto op het grote parkeerterrein, van waaruit we de monorail naar Epcot en de boot naar Magic Kingdom kunnen pakken. Eenmaal in Epcot aangekomen lopen de heren snel naar het land Noorwegen om de aankoop van de aftershave te doen, terwijl de dames in de schaduw wachten. De heren zijn ook even op de foto gegaan met Duffy het beertje met matrozen pakje (dat zonder de dames)

Want ja, ook vandaag schijnt de zon weer volop en is het zeer heet. Voor elke dag van deze vakantie heeft men het bij het weer gehad over regen, bliksem, storm en gedonder. Maar helaas hebben we daar weinig tot niets van gemerkt. We hebben in totaal misschien maar 10 minuten regen druppels gehad over al die dagen… en dat terwijl de heren toch een goede regenbui met veel bliksem en gedonder mooi en verkoelend hadden gevonden.

Als de heren terug zijn bij de dames, vraagt Rene wat nu de wachttijd is voor de attractie “Soarin” (zweven in een rijstoeltje over California heen gaaf….) Wel het bord geeft 60 minuten aan. Het is lang, maar gisteren hebben Diana en Rene ook voor een aantal attracties in Magic Kingdom zolang in de rij gestaan. Dus waarom nu niet. Dus op naar “Soarin”. Aangezien Jetty er niet meer in kan besluit Diana bij haar te blijven. Na een klein uurtje komen Marjan, Jaap en Rene weer naar buiten en blijkt dat ze genoten hebben van de attractie. Na een korte pauze met een hapje en een drankje gaan we op weg naar de uitgang en de monorail.

Na een kort ritje en de overstap naar de boot varen we rond de klok van 16.00 uur naar Disney’s  Magic Kingdom. Hier blijven we tot sluitingstijd, wat zo rond de klok van 23.00 uur zal zijn. Als eerste laten Diana en Rene de rest een fotolijst zien, die ze gisteren zagen. Het is een prachtige houtenlijst waarin je zelf nog een tekst kan laten graveren. Al snel is de beslissing voor een lijst gevallen en ook voor de tekst. Een mooi aandenken aan deze vakantie. Een het eind van de dag kunnen we de lijst al ophalen.

We laten de winkels voor wat ze zijn en gaan op weg naar het nieuwe gedeelte van die park. Disney heeft een aantal nieuwe attracties hier gebouwd die pas eind vorig jaar geopend zijn. Voor het mijntreintje van de 7 dwergen staat nu al ruim een uur wachttijd voor. Dus de heren besluiten die te gaan doen als de dames vanavond de parade bekijken. Meestal tijdens parades zijn de wachttijden gekropen tot bijna niets…

Nu gaan we eerst maar eens naar de attractie van de kleine Zeemeermin. In deze attractie kan Jetty gewoon in haar rolstoel blijven zitten. Ze hebben daar speciale karretjes voor. Ook nu genieten we allemaal weer van deze attractie. Zoals we eigenlijk van alle attractie tot nu toe hebben gedaan.

Daarna is het tijd om op de foto te gaan met een aantal Disney figuren. Dus op naar de circustent en op naar Donald en Goofy. Hier staat een wachtrij van ongeveer 30 minuten, maar we genieten al als we al die kleine kinderen zien bij Donald en Goofy. En voor wie denkt dat het dan raar is dat er een paar volwassenen in de rij staan. Heeft het mis! Hier is dit heel gewoon en de figuren geven ons net zoveel aandacht en doen net zo gek met ons als met kleine kinderen.

Na dit alles is het alweer tijd om eens aan eten te denken. We besluiten om bij Pinokkio te gaan eten. Het is een fast food restaurant geheel in het teken van Pinokkio. Op het menu staan een heerlijke tomatensoep, broodjes met ballen gehakt en pizza. En o ja voor Jetty een kindermenuutje met kipnuggets en friet. Lekker!. En Jaap geniet van zijn “baby hapjes” J

Na het eten is het al weer tijd op een plekkie te zoeken voor de parade. Ditmaal willen we die zien aan de voorkant van het kasteel, zodat we kunne blijven staan voor de lasershow en het vuurwerk. Dus de dames gaan op pad naar de voorkant van het kasteel en de speciale rolstoelplekken en de heren gaan naar de attracties “Mine train”van de 7 dwergen en de Phooh beer attractie (een beetje lullige kinderattratie vond Jaap)

Daar het al bijna donker is. Is het kasteel prachtig verlicht. De dames genieten hiervan en besluiten dan ook, wanneer ze een fotograaf tegenkomen, om met het kasteel nog even op de foto te gaan. En dan snel op naar een plek voor de parade. Wel, die blijken we sneller gevonden te hebben, dan we dachten. We lopen namelijk gelijk aan tegen de speciale rolsstoelplekken. Die zijn, recht voor het kasteel. Prachtig. Van hieruit kunnen we de parade goed zien, maar ook straks de lasershow en het vuurwerk.

Opnieuw is het van allebei genieten. We hebben al een paar keer het vuurwerk gezien, alleen dan aan de achterzijde van het kasteel. En nu zie we het gehele plaatje.

Na de lasershow en het vuurwerk besluiten de dames nog even te blijven staan, daar de heren nog niet bij hun zijn. Ook is het nu te druk om te gaan kijken waar de heren blijven. Als de meeste drukte weg is en de heren nog nergens te zien zijn. Besluiten de dames om naar de winkel van de fotolijst te gaan. Misschien zijn de heren daar of waren ze al daar. Als blijkt dat de heren de lijsten al opgehaald hebben, wandelen de dames richting uitgang. Daar zullen de heren wel ergens op hun wachten. En ja, ze zitten aan de zijkant op een bankje te wachten.

Gezamenlijk verlaten we het park en gaan op weg naar de boot, omdat het daar erg druk is nemen we nog even plaats op een bankje. Al van waar de heren kunnen genieten van het gebliksem in de verte, hopende dat het nu eens onze kant op komt.. Maar nee, het is weer zo over… na wat spatjes.

Als het bij de boot rustiger is gaan we aan boord en op naar de auto. Het al dan al 23.00 uur. Als we thuis komen zijn we erg moe, maar hebben heerlijk van deze dag genoten.

Morgen is het uitslapen en dan zien we wel wat we gaan doen.

Woensdag 20 mei                                                                                 Shoppen!!!

Ja wel, mensen we hebben besloten om vandaag maar weer een lekker te gaan shoppen in de outlet shops ( stelletje raven vindt Jaap ). Misschien zien we nog wat moois.

Jaap wil nog graag een t-shirt van Google hebben voor zijn zoons en kleinzoon. Terwijl de dames nog graag een keer willen kijken bij Dressbarn. Misschien vinden ze nog wat moois.( ach weet je , zij vinden alles mooi alweer een verkwikkende opmerking van Crumpy JaapJ )

Dus eerst op naar de outlet stores en dan naar Old Town. Bij de outlet stores vinden we als snel weer een paar mooie dingen en ook in Old Town slagen we snel. Jaap blij met nog een Google shirts. Diana en Rene vallen voor 2 mooie nieuwe, eigenlijk nog uit te komen, beelden van Disney’s Jim Shore. Het gaat om een beeld van uit Frozen, Elza en Olaf in zomer. De beelden zouden pas in juli uitkomen. Ze zijn dan ook verbaasd om ze nu al in de winkel te zien. De winkelier verteld dat ze gisteren ineens binnenkwamen. Zij had ze ook nog niet verwacht.

Na als dit winkelen besluiten we om de dag af te sluiten met een diner bij Denny’s. en dan de avond rustig thuis door te brengen. ( met weer een “Happy Meal voor Jaapie )

Daar we morgen vroeg op willen staan. We gaan dan een dagje naar St. Augustine. Het oudste stadje in Amerika.

Donderdag 21 mei                                                        St. Augustine…

Al om 09.00 uur verlaten we het appartement en gaan op weg. Het is z’n 2 uur rijden naar St. Augustine.

Als we daar aankomen bekijken we eerst de oude gevangenis en gaan dan op pad naar de oude binnenstad. Nou ja, binnenstad? Het is meer een gezellige winkelstaat met veel oude gebouwen. Zo staat het oudste schoolgebouwtje hier.

Ook nu genieten we volop. Ook al is het bloedheet! We dachten aan de kust hebben we wel wat zeewind, maar nee hoor. Vandaag niet!

Aan het eind van de winkelstraat staat de prachtige Kathedraal waar we in mogen. Na nog even bij de leeuwenbrug gekeken te hebben, gaan we weer langzaam op weg naar de auto. Die we wijselijk in een parkeergarage hebben gezet. Dan staat hij niet zo in de zon te bakken.

Het is alweer 16.00 uur als we bij de auto aankomen. We verlaten St. Augustine via de Leeuwenbrug en rijden richting de zee. Het lukt ons om de zeeweg te vinden. En zo rijden we een hele tijd parallel aan zee alvorens weer de snelweg op te gaan richting Orlando.

Rond de klok van half zeven komen we weer bij het appartement aan. Marjan gaat even liggen, Jaap gaat even zwemmen terwijl de rest op de bank even bijkomend. Voor het diner wordt vandaag gekozen voor thuis met de Italiaan.

Het zijn Diana en Rene die het mogen gaan halen bij die Italiaan. Ze nemen Pizza en Lasagne mee.  Ook dit is weer smullen. Zo komt er weer een eind aan een mooi dag.

Voor morgen staan de laatste inkopen en het laatste diner op het programma. Om maar niet te spreken over de koffer inpakken… dat wordt een uitdaging!

Want ja, het eind van onze vakantie komt in zicht

Vrijdag 22 mei                                                     de een na laatste dag…

Vandaag wilden we het rustig aan doen. Maar dat is het niet geworden. Nadat we hebben uitgeslapen gaan Diana en Rene naar Down Town Disney voor hun laatste inkopen en navragen hoe het zit met onze Disney foto’s.

Ook moeten ze even langs bij de fotoshop. We kunnen nog steeds de foto’s die gemaakt zijn door Disney fotograven niet opvragen op de fotowebsite. We zijn bang dat we die misschien kwijt zijn.

De medewerkers van de fotoshop zijn erg behulpzaam. Zonder probleem roepen hun onze foto’s op. Goddank! We zijn ze niet kwijt. Wat blijkt nu… we kijken op de verkeerde website. De medewerkers helpen ons een account aan te maken voor de nieuwe website en samen vragen we de foto’s op. Kompleet met een account en de aankoop van Disney’s Memoriemaker kunnen ze weer vertrekken. We kunnen nu thuis alle foto’s nog bewerken en dan downloaden. Tenslotte blijken de Disney fotograven een totaal van ruim 300 foto’s van ons gemaakt te hebben. Meer dan we dachten. Alleen komen we er wel achter dat er geen 1 foto bij zit waar we alle 5 opstaan. Soms mist Jetty dan weer Jaap of Rene. Ja die staat het geheel vaak te filmen. Stom he!

Verder hebben ze nog een paar beelden van Jim Shore op hun verlanglijstje staan. Ze hebben ze al vaak gezien, maar steeds gezegd: “laten we wachten tot het laatst om ze te kopen”. Maar helaas vissen ze nu naast het net. Van de 2 beelden die ze wilden kopen is er 1 op Down Town Disney uitverkocht. En die wilde ze het liefs hebben. Balen!!! Wel hebben ze nog wat kerstornementen kunnen vinden voor hun verzameling.

In de middag pikken ze Jetty, Marjan en Jaap op om nog verder wat inkopen te gaan doen. Zo gaan we nog een keer naar de outlet store om mooie leren dames tassen te kopen. Naar de Walmart om nog wat drogistrij artikelen aan te schaffen.

Alvorens we neerstrijken in Celebration voor een heerlijk diner. Onder het genot van onze borden bespreken we nog even de vakantie. En o wat is die mooi en heerlijk geweest. Al had het van ons wel wat minder heet mogen zijn.

Eenmaal thuis is het tijd om de koffers in te pakken. En wat blijkt we hadden al gelijk. We hebben te veel gekocht. Het is maar goed dat we vandaag al extra koffers hebben gekocht. Jaap en Marjan een grote tas. Diana en Rene een grote koffer en een nieuwe handbagage koffer. Met veel passen en meten komen we eruit. Alles is ingepakt en dan is het tijd voor ons bedje…

Daar we morgen al om 10.00 uur moeten uitchecken. Helaas het is zo druk dat we niet een uurtje langer mogen blijven… wel mensen, tot gauw… nog even en we zijn weer terug…