2009 En weer gaan we naar Walt Disney World, Orlando Florida

5 december 2009 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

De beslissing is genomen….

Ja wel, lezers. U ziet het goed. We gaan weer naar Walt Disney World in Orlando, Florida. En wel van 12 november tm 4 december 2009. Jullie kunnen ons weer volgen.

Vorig jaar had WDW het thema: "year of a million dreams" of wel "het jaar van de miljoen dromen". Dit jaar is het thema: "what will you chelebrate? "ofwel "wat wil jij vieren? "…. Wel wij vieren mijn 40ste verjaardag. Wel, dat is iets waarvan ik alleen kon dromen. En nu komen me dromen uit.

Dit maal gaan we met z’n drietjes. Mams, René en ikke.. Ja, jullie lezen het goed. Mams gaat weer mee. Ze heeft de smaak te pakken en zal weer volop genieten.

De Disney parken worden rond 20 november om getoverd in een Prachtig Kerst Wonderland. De foto’s en filmpjes die we al op youtupe hebben gevonden, voorspellen veel goeds. Tenslotte kunnen de Americanen kerst vieren als de beste.

De voorpret is alweer begonnen. We weten dat we nog 10 maanden moeten wachten, maar daar hebben we een oplossing voor gevonden.. We tellen af met de komende verjaardagen… Als Olaf/Dylan jarig (februari) zijn is het nog maar 9 maanden. Als René jarig (maart) is dan nog 8 maanden. En zo hebben we geregeld verjaardagen. De laatste is die van Desiree, René’s jongste dochter, zij is 11 november jarig.

Dan staan de koffers gepakt en alles is gereed voor vertrek. Zelfs hebben we dan al de taxi voor de volgende ochtend besteld. Dus hierbij nodig ik weer iedereen uit om met ons mee te genieten en geregeld hier te kijken voor onze avonturen.

Nog 8 weken tot Disney World

Hallo,

Hier even een update over onze reis naar Disney. Wel het is bijna zo ver. Eindelijk, we mogen in weken gaan aftellen…De afgelopen dagen hebben we eindelijk onze Disney Diners kunnen boeken via de website van Disney.com…

De keuze is gevallen op:

20 november, Polynesian Hotel, restuarant “Ohana”. Ofwel dineren in Hawaï stijl.

27 november, Grand Floridan Hotel, een Disney Characters diner:

Cinderella’s happily ever after diner. Samen met….

Assepoester, de prins, de stiefmoeder en de stiefdochters..lekker eten.

3 december, Garden Grill restaurant in Epcot, een Disney Character diner:

Chip & Dale Harvest Feast…

Samen met Knabbel, Babbel, Mickey en Pluto mijn verjaardag vieren…

Het was niet makkelijk om de Disney Character diners te boeken. Ik wilde graag met mijn verjaardag naar Cinderella (Assepoester), maar dat lukte niet. Dus hebben we het maar omgedraaid met Chip and Dale (Knabbel en Babbel ).

Van hun krijg ik nu mijn verjaardagstaart…. Alleen die moet nog besteld worden en dat kan nog tot 2 dagen voordien.

1 ding is zeker… Mijn 40ste verjaardag wordt iets aparts….

Ik had nooit gedacht dat ik er ooit een verjaardag bij Disney zou vieren.

Laat staan in Walt Disney World, Orlando, USA.

En Disney’s thema van dit jaar is nog wel “Wat heeft u te vieren…” ofwel Disney pakt groots uit als je iets te vieren heb.

Zoals het er nu voor staat krijg ik voor mijn verjaardag van Disney een cadeaubon van $ 75,00 om in de parken uit te geven. En dat zal wel lukken.

Nog nog 8 weken… en dan mogen we eindelijk vertrekken…

Dus blijf ons volgen en geniet mee.

Hoera, aftellen in dagen….

Eindelijk, we kunnen overgaan tot het aftellen in dagen in plaats van maanden of weken.

De laatste loodjes zijn begonnnen.. En jawel, voor we het weten zijn we alweer terug.. Maar toch al die voorpret is toch erg leuk.

De papieren van het reisbureau zijn binnen en liggen nu bij de overige spullen. Mams en ik zijn gisteren nog naar een minivakantie beursje geweest over Amerika. We zijn terug gekomen met weer meer folders enz.. over Florida. Vandaag hebben René en ik de folders doorgenomen en komen tot de conclusie dat we alweer dagen tekort zullen komen. Er is zoveel te zien in Florida. We lezen veel van de omgeving rondom Tampa en de steden die daar aan de kust liggen. Prachtig, de natuur, stranden, en steden/dorpen. We kunnen haast niet wachten om er te gaan kijken.

Laatste nieuwtje.. We hebben nog een heerlijke engelse high tea geboekt in een disney hotel.

Nog 4 weekenden en dan vertrekken we… Binnenkort zal ik ons reisschema plaatsten, ook zal ik de gegevens van de vluchten en het hotel vermelden.

Reis gegevens

Hieronder staan de meest belangrijke gegevens van onze reis op een rijtje vermeld.

Heenvlucht met British Airways, 12 november 2009:

Schiphol – London Gatwick BA 8112 vertrek 09.20 uur

Aankomst London 09.30 uur*

LondonGatwick – Orlando BA 2037 vertrek 11.40 uur*

Aankomst Orlando 17.35 uur**

Hotel: Net als vorig jaar verblijven we ook nu weer bij het

Cypress Point Resort

8651 Treasure Lane, Lake Buana Vista

Terugvlucht met British Airways, 4 december 2009:

Orlando– London Gatwick BA 2036 vertrek 18.35 uur**

Aankomst in London 5 december om 07.35 uur*

LondonGatwick – Schiphol BA 8113 vertrek 09.00 uur*

Aankomst Schiphol 11.15 uur

* Engelse Tijd    ** Amerikaanse Tijd

Mocht er iets zijn dan kunnen jullie ons, helaas, alleen via de email bereiken.

Mail adressen:

[email protected]  en of  [email protected]

Hou wel rekening met een tijdsverschil van 6 uur. Ofwel de tijd in Orlando is 6 uur EERDER dan in Nederland. Dus het kan even duren voordat je een antwoord krijgt op je mail.

Nog even en dan Vliegen we….

Als eerste, Desiree moppie, van harte gefeliciteerd met je 13e verjaardag. Tenslotte ben je vandaag jarig. Maak er een mooie dag van..

Verder is het nog één slapen en dan is het zo ver. We vertrekken dan eindelijk, het aftellen is voorbij.

De koffers staan gepakt, de taxi is besteld en het feest kan beginnen.

Onze plannen voor het verblijf in Orlando krijgen steeds meer vorm. We gaan zeker naar de Walt Disney parken *Magic Kingdom*Epcot*Animal Kingdom*Hollywood Studio’s* en Seaworld. Maar dit keer ook naar Kennedy Space Center en we willen nog veel meer doen.

René is op erg blij, want al maanden hoop hij op uitstel van de lancering van de Space Shuttle Atlantis. Deze stond op de agenda voor 12 november om 16.15 uur. En nu is zijn droom uitgekomen.

Nasa heeft besloten om de lancering van de Space Shuttle Atlantis uit te stellen tot maandag 16 november om 14.28 uur. Je kunt dus wel bedenken waar we zijn die dag. Ergens langs de stranden van Tittusville of Coco Beach om de lancering van dichtbij mee te maken.

We hebben daarom de planning maar weer aangepast en gaan nu al op zaterdag 14 november naar Kennedy Space Center. Misschien kunnen we de shuttle zien staan, op het lanceerplatform. Natuurlijk wel van een verre afstand. Maar toch.

Wel blijf onze avonturen hier volgen en geniet mee…

We zijn er..

Eindelijk na een goede snelle vlucht zijn we er. Ruim een half uur eerder dan gepland. Om 16.00 uur, plaatselijke tijd, landen het vliegtuig. Ondanks het feit dat we nog al wat last gehd hebben van turbulentie. Alles was geod geregeld: de ruime beenruimte, begeleiding op de vliegvelden. Zelfs in Orlando stond er iemand ons op te wachten.

Ook het ophalen van de koffers en de controle door de douane gingen snel. Alleen het ophalen van de auto, wel dat liep erg tegen. Onze boeking stond verkeerd in het systeem. Na bijna een uur hadden we dan eindelijk de auto en konden we op weg naar ons hotel. Na een ritje van nog geen 20 minuten waren we er al.

Het inchekken was snel gedaan. We hebben dit keer weer een appartement op de begane grond aan de andere kant van het komplex. Snel hebben we de koffers binnen gebracht en op naar de Winn Dixxie. Boodschappen doen. Voor nog een kleine snack hebben we heerlijke gebakken kip en brood meegenomen.

Om 21.00 uur waren de koffers uit gepakt en lagen we uitgeteld in bed.

Wel mensen, ons verblijf hier is begonnen.

Onze eerste dag…

We hebben het vandaag lekker rustig aan gedaan. We zijn de dag begonnen met een lekker ontbijbuffet bij Shoneýs. Lekker en zeker een plek waar we nog terug zullen komen.

Verder hebben we vandaag alleen maar gewinkeld en dat kan je hier goed doen. Als eerst bezochten we "Premium Outlet Store’s ". Daar kan je echt goed je geld kwijt. Alle grote namen hebben hier een winkel: Tommy Hiffger, Nike, Allstar en zelfs Disney. Ook was er een prachtige winkel die van alles verkocht voor in de keuken. We hebben zelf een heerlijke lunch gehad bij een chinees restaurant. Ja, dat is voor herhaling vatbaar. Beter dan we vorig jaar hebben gegeten.

De hele dag was heerlijk. Hoe kan het ook als het weer zo mee werkt. Vandaag was het ongeveer 23 graden en volop zonnig. Het enige dat hier op Nederland lijkt, is het feit dat het ook hier al rond 18.00 uur donker wordt.

Ook zijn we langs geweest bij "Celebretion". Een stadje dat door Disney is ontworpen en gebouwd. Het zag er prachtig uit. Zelf zijn we nog een prachtig dier tegen gekomen. Gewoon lang de kant van de weg, lopend in het gras. Toen we er naast stopte rende het niet eens weg. Kijk maar: [Orlando_nov_09_063]

[Orlando_nov_09_062]

Onze eerst dag al weer voorbij. Uitgeput en voldaan hangen we op de bank van ons appartement.

En voor we het vergeten: morgen komt bij jullie Sinterklaas aan, maar wij hebben net op tv de aankomst gezien van Santa Clause.. en de kinderen gaan hier ook helemaal uit hun dak. Net als bij jullie.

2e dag bij Epcot

Na heerlijk uitgeslapen te hebben, gisteravond was het erg laat geworden… We waren pas dik na 00.30 uur thuis.. Als eerst kijken we naar het nieuws, voor vandaag wordt er namelijk regen met zwaar omweer voorspeld. Alleen wanneer het komt…Daar was men gister nog wat onduidelijk over.. De een zei: in de middag en de ander had het weer over in de avond. Wel nu heeft men het over de avond en dan wel pas rond de klok van 21.00 uur. Dus gaan we…

Maar weer eens naar ons lievelingspark… EPCOT… dat nu ook geheel in kerstsfeer is.

Rond de klok van 12.00 uur wandelen we dan ook het park binnen. En ook vandaag is de temepratuur overheerlijk, ruim 28 graden. Al is het wel wat bewokt. Als eerst gaan we naar de attractie "Living with the Land"… en vandaar gaan we door naar Frankrijk, voor croissantjes en cappacino voor mams.. Tenslotte moet die goed verzorgt worden..

Van Frankrijk slenteren we door naar Amerika, daar dienen we om uiterlijk 16.00 uur in de rij te staan voor de "Candlelight Processional", de Amerikaanse Kerstvertelling met gastsprekers. En vandaag is dat acteur John O’Hurley met 50 man orkest en heel groot koor. De show start om 17.00 uur en als we bij de rij aankomen, blijken we niet de enige al te zijn. Maar wachten in die rij was het echt waard. Het zag er prachtig uit en het klonk ook prachtig.

Na de show wandelen we terug naar de auto, want we willen thuis zijn voor het slechte weer los barst. En we gaan morgen toch ook nog naar Epcot.

Om mijn verjaardag te vieren en onze 2e vakantie hier in Florida af te sluiten.

Vandaag is het feest…

"Lang zullen ze leven, lang zullen ze leven, in de gloria, in de gloria, in de gloria…

Hieper de hiep, Hoera…"

Ja wel, het is vandaag feest, er zijn jarigen…

Natuurlijk ben ik zelf jarig. En ja, ik weet het.. Ik word 40!! en toch blijf ik hier in Disney een klein kind. Maar ik ben niet alleen jarig.

Nee, Onze Marco wordt ook een jaartje ouder…

Marco, vanuit het nog heerlijke warme Orlando, sturen wij je deze verjaardagsgroet. We wensen je een fijne dag en nog vele jaren… En we hebben een prachtig cadeau voor je gevonden.. Echt iets voor jouw… Dus begin maar na te denken wat dat kan zijn…

En voor mij, wel voor mij staat een heerlijke dag in Epcot op het programma met als afsluiting een diner met Knabbel & Babbel, Mickey & Pluto… Ik heb, bij het boeken van het diner, aangegeven dat we mijn verjaardag vieren. Dus is het afwachten wat men gaat doen.

Aangezien dat Disney dit jaar als thema heeft, "Wat het je te vieren.."

Wel wij vieren mijn verjaardag hier. Disney heeft al een echte verjaardagsbutton voor me gemaakt, voorzien met mijn naam en ik vandaag krijg een cadeaukaart van $ 75,00. Ja,ik mag nog meer shoppen.. Wat zal het worden.. Nog een mooi vest of toch iets anders.. ik weet het nog niet…

Voor onze jarigen… Hieper de hiep, Hoera!!

Feest in Epcot, mijn verjaardag

Onze laatste dag bij Disney en mijn verjaardag. En de weergoden hebben het beste met ons voor. De zon schijnt volop en het is ruim 28 graden.

Na lekker uitgeslapen te hebben, zijn we dan rond de klok van 11 uur in het park aangekomen. Eerst stop van de dag, de info balie van Disney voor mijn verjaardagscadeaukaart. Terwijl ik dat regel, winkelen Mams en René even.. Binnen 10 minuten ben ik niet alleen door de eerste Disney mensen gefeliciteerd, maar ook $ 79,00 rijker, in de vorm van een leuke Disney cadeaukaart. Heerlijk, we mogen weer winkelen.

[01_disney_nov_dec_2009_175] Eenmaal weer buiten bij Mams en René blijkt dat ze een verrassing voor me hebben. Een echte Disney muts compleet met Mickey oren en voorzien van "it’s my brithday"… Ik dien die wel de hele dag te dragen. Geen probleem, hij staat leuk. Tenslotte mag hier alles en loop je toch niet voor gek. Dus voorzien van muts en verjaardagsbutton kunnen we eindelijk op pad.

Op ons gemak wandelen we naar ons eerst land, Mexico.. Snel nog even een Disney paspoort gekocht. Deze kan je in alle landen laten afstempelen. En ik wil natuurlijk dan ook de felicitatie’s erbij hebben.

[01_disney_nov_dec_2009_178] [Epcot_224] De eerste felicitatie’s van Mexico zijn al snel binnen. Op het plein van Mexico staat een groep muzikanten te spelen. We genieten van hun muziek. Snel laat ik nog even een mooie foto maken door een Disney fotograaf. Terug bij Mams en René, komt een van de heren van de muziek op me af. Ze willen weten wat mijn naam is en ik moet mee naar voren komen.

Men meld iedereeen dat ik jarig ben en dat men voor me gaat zingen. Zo in het middelpunt gezet worden, gebeurd niet vaak. Maar is wel prachtig. Ik geniet er dan ook met volle teugen van.

Op naar het volgende land, Noorwegen. Al stoppen we nog snel even. Donald Duck blijkt zo weer naar buiten te komen en aangezien er geen rij staat… Wel wachten we even. Ook van Donald krijg ik de beste wensen. Prachtig.

Ook bij Noorwegen, China, Duitsland, Japan, Amerika, enz… zijn de felicitatie’s snel binnen. Links en rechts wordt ik met recht gefeliciteerd. Door Disney personeel en door bezoekers. Ik geniet echt met volle teugen en de dag is nog maar net begonnen.

[Epcot_306] Gezien het park nu volop in kerst is het even wennen. Tenslotte hoor ik, normaal, alleen Sinterklaasliedjes met mijn verjaardag. En nu over Kerst!!! Ik word zelfs door de verschillende Kerstmannen, die we tegenkomen, gefeliciteerd. Geweldig.

Nadat we alle landen hebben gehad wandelen we weer naar de voorzijde van het park. Daar hebben we vanavond nog een diner afspraak. Eerst WINKELEN….. Tenslotte branden die $79,00 in mijn zak. Wel mensen daar kwam ik, zoals gewoonlijk, weer te kort aan. Ach, toch maar hopen dat alles nog in de koffers past. Anders moeten we nog koffers bijkopen. We hebben nog een makkie, alles wat we komen kunnen we later op de avond ophalen buiten het park. Dus niets slepen met tassen..

[01_disney_nov_dec_2009_219] We zijn ruim een uur eerder bij het restaurant. Het is nog druk, dus wordt het wachten. En als we dan eenmaal aan tafel zitten is het Smullen. Jawel, ook dit maaltje is weer heerlijk. Tijdens het diner komen Knabbel, Babbel, Mickey en Pluto langs. En allemaal zingen ze voor me…

Als toetje komt er een pannetje op tafel gevuld met een fruitcake en voorzien van slagroom. En voor mij…. Wel ik krijg een apart toetje.. Een klein verjaardagstaartje voorzien van Mickey strooisel en een kaarsje. De ober zingt nog "Happy Brithday" voor me…

Moe en zeer voldaan gaan we, na het diner, weer op huis aan. Morgen is het uitchekken en op weg naar huis.

De koffers inpakken

Na een heerlijke dag in Epcot moeten we nog maar 1 ding doen. De laatste spullen inpakken.. Zal het allemaal wel passen of wordt het nog snel even een koffer kopen.

Wel, je dacht het al, we moesten een koffer erbij kopen… En dan nog past het niet. Dus weer snel naar de winkel voor nog een koffer… De mensen van Bargan World liggen in een deuk als ik nogmaals binnenkom voor een koffer.

Ja wel, mensen jullie lezen het goed..

We hebben uiteindelijk niet 1 maar 2 koffers bij moeten kopen. Anders kregen we het allemaal niet mee.

En dan te bedenken dat we al met 4 grote koffers gekomen zijn. En die waren al half leeg. Maar dan hebben we ook heerlijk veel gewinkeld. Tenslotte was de Euro weer hoog tegenover de Dollar. Gemiddeld Dollar 1,47 kregen we voor 1 euro.

Wanneer alles er eindelijk in zit, ploffen moe in onze bedden neer. Morgen is het vroeg op… We moeten voor 10.00 uur uit het hotel zijn.

De laatste dag…

Wel het zit erop. Die 3 weken zijn weer voorbij gevlogen. We hebben weer echt genoten..

We vinden het niet erg om weer naar huis te gaan. Voor de komende dagen verwacht men hier toch maar regen en koud weer. Wel dat hebben we in Amsterdam ook.Vanwege de regen hebben we besloten om al vroeg naar het vliegveld te gaan. Daar zitten we tenminste droog en warm. En het internet is er gratis.

Dus vanaf het vliegveld schijf ik jullie deze laatste woorden…. Nog even en we zijn weer thuis, wel na een vlucht van 8 uur en dan nog een 1 uur.

Morgen, zaterdag 5 december, komen we rond de klok van 11.15 uur aan op schiphol.

De foto’s van mijn verjaardag zal ik morgen of zondag nog bij het verhaal voegen…

Dus iedereen tot morgen…

Weer thuis….

Na een nogal onrustige vlucht kwamen we ruim een half uur eerder aan in Londen. En ook daar stond weer iemand klaar om ons naar de volgende vlucht te begeleiden. Voor we het weten moeten we weer door de douane, je weet wel…. schoenen uit, tassen leeg maken en alles moet door de scan. Eenmaal alles weer bij elkaar te hebben kunnen we door. We mogen uiteindelijk nog een kwartiertje van de winkels genieten voordat we naar de volgende vlucht moeten.

En ook die vlucht gaat snel. Het weer is in Engeland en Nederland net zo slecht als in Florida. We gingen daar weg met regen en we kwamen in Nederland aan met regen…

Op Schiphol staat al een hele delegatie op ons te wachten.. Onze vrienden, de familie Barning, uit Almere, Desiree met haar moeder en onze collega Jaap met z’n vrouw…

Net als vorig jaar is het wachten op de koffers… Mams ging als eerste door de douane, Dylan en Kimberly zijn het wachten op ons een beetje zat… Ze willen ons zien.. Eindelijk komen de koffers op de band. Jawel, weer 3 koffers stuk terug… Dus opnieuw aangifte doen. Terwijl ik de papieren in orde maak gaat René vast door de douane… Na ruime een half uur mag ik dan ook eindelijk door de douane.. Dylan en Kimberly zijn maar op grond gaan zitten.. Het duurde ook zo lang. En na een knuffels van alle kids en de rest… Is het op naar de koffie en frietjes.. Mams had dat beloofd aan de kids.

Onder het genot van de drankjes en knabbels wisselen we de eerste cadeautjes uit. Een vest met "Buzz Lighyear" erop voor Dylan… Een roze trui met de Disney prinsses voor Kimberly en een mooi scrapp pakket van Disney voor Desiree. Iedereen is er weg van. De kids hebben hun trui en vest gelijk aan en die mogen ook niet meer uit.

Rond de klok van 13.00 uur zijn we het allemaal zat en gingen we op weg naar huis. Het is maar goed dat de familie Barning met 3 auto’s zijn gekomen. Want anders had het nooit gepast. Met veel moeite liggen de koffers in de auto en rijden we weg van Schiphol.

Uitgeput maar zeer voldaan ploffen we thuis op de bank. Carla, Henk, Rubiëtte en Marco zijn nog even mee naar boven gegaan. Wel kwam goed uit. Marco mocht gelijk zijn M&M’s verjaardagcadeau’s meenemen. Dat scheelt weer.